photos...elsewhere

portfolio s. ingl. [from ita. portafoglio, of which there are other mean.], used in ital. masc.. – 2. In photography and graphic arts in general, the selected group of works presented to a potential client by a professional as an example of their style and technical skills.

concerts

music has always been a part of my life, and being able to capture concerts and events is what best represents my photographic style.

nature

landscapes, nature, hidden places.
what brings me back to the wild and authentic reality is one of my favorite subjects for my shots.

street photography

street photography was the first reason I started shooting. Capturing those details that my eyes saw, a way to express myself more fully.

social media

since 2023, I have been handling social media branding for folk singer and guitarist Steven Paris, focusing on graphic design, photography, and image. In the summer of 2024, I accompanied the power trio “The Steven Paris Agreement.” during their tour in the United Kingdom, as a creator of digital, advertising, and photographic content. 

site specific installation - I will safe myself by speaking to you

october 2024, Scoppio Vecchio, Acquasparta TR.
How words can heal the wounds of the past.
The artist Matteo Bernabè and I tried to bridge the fractures of the abandoned church of San Michele Arcangelo through our poetry 'I will save myself by speaking to you.' We captured the silence and the tears of the village to give life to a voice that could provide comfort in the pain of absence.

photographic and poetic exhibition – "We Are Absolute"

this exhibition arises from my need to connect two forms of art that are very dear and close to me: poetry and photography.
thanks to the collaboration of various artists and writers from the Monferrato region, the exhibition was set up for two monthly editions at the Monfreestyle educational center in Casale Monferrato, a place for which I have held great affection for years.

each photograph was connected to a text/poem that aimed to create something new, influencing each other in the process.
given our joy in creating this exhibition and its uniqueness compared to other projects already presented, the exhibition will be re-proposed on a monthly basis, so that more and more artists can find space, hospitality, and exchange with others who share similar interests.

the key to this project lies in community, creativity, and human and personal enrichment.

for any information, I leave my social contacts here.

EN

L’opera indaga il tema dell’abbandono del territorio e il tentativo di recupero attraverso il restauro artistico.
L’installazione si compone di cinque interventi site-specific effettuati nelle fratture della Chiesa di San Pietro di Scoppio Vecchio (TR).
Il sito indagato, scelto per l’intervento, è un luogo di interesse e di dominanza sulla valle umbra.
Scoppio Vecchio è una frazione abbandonata di Acquasparta colpita negli anni ’50 da scosse sismiche che portarono ad un progressivo abbandono delle abitazioni; le case del paese, così come il rifugio escursionistico e la chiesa sono state soggette ad atti vandalici.

La parete all’interno della chiesa abbandonata è stata “restaurata” con stampe di dimensioni differenti applicate con colla da parati. Le stampe riportano una poesia scritta dall’artista in collaborazione con Nina Duò, studentessa di Filosofia dell’Università di Perugia.
I cinque interventi situati nella chiesa permettono di leggere solo alcuni frammenti del testo; la poesia integrale è stata affissa in un punto panoramico sulla parete di una casa in rovina, raggiungibile percorrendo le vie incolte del borgo.

Nell’opera il luogo abbandonato comunica con i visitatori attraverso le parole affisse nelle ferite della parete.

Raccontandosi, lo spazio riscatta la propria identità di luogo abitato. La poesia diventa parola che si insinua
nella mancanza e nella presenza, dando ad entrambe una voce.
Il tema della mancanza ha origine dalla costruzione in disfacimento colpita dallo scorrere del tempo e dalle
condizioni atmosferiche-sismiche, la materia rimane come congelata, senza padrone, avendo perduto la sua funzione primaria, rimane messaggero immobile di una traccia umana.

L’opera è un tentativo di stabilire un contatto, di dare voce al vuoto, parlando con ciò che resta e con ciò che si è perso. Il “restauro poetico” dona linguaggio a un borgo rimasto nel silenzio, allo stesso tempo l’arte entra nella rovina sostenendo concettualmente un tentativo di recupero. Una resistenza dettata dal materiale che perde il suo ruolo di maceria diventando così parete pensante ed enigmatica capace di riscattarsi intraprendendo un rapporto con lo spettatore-pellegrino.
– Matteo Bernabé